Tuhan... Tolong Sampaikan Padanya

Hati sudah mula tidak keruan. Memarahi seseorang yang agaknya... harus atau tidak untuk dimarahi..? Aku terlalu keliru dan sudah mula membenci diri ku sendiri.

Bersalahkah aku, andai aku ingin menegur pada sedikit kesalahan? Tidak boleh kah aku memperbetulkan sedikit kesilapan yang aku rasakan ia adalah silap di mata aku? Atau kah, kerana mungkin aku berada pada gelaran aku sekarang... maka aku tidak layak untuk menegur?

Adakah sedikit rasa memahami di hati insan itu untuk cuba meneliti setiap apa yang aku maksudkan walau bukan dalam keadaan terpaksa untuk dia berfikir, kerana aku yakin, sesungguhnya, dia lebih tahu daripada aku kerana dia insan yang cukup sempurna berbanding dengan aku yang daif dan terlalu daif ini...!


Aku tidak berniat untuk mengeruhkan air yang sedang jernih... kerana aku memang inginkan kejernihan itu sentiasa menjadi hak milik abadi bersama. (jika itu takdir tertulis buat ku...) Tetapi, kekadang ada2 sahaja kekacauan yang menjadi tetamu tanpa diundang menerjah sanubari hati untuk aku bertindak diluar kewarasan. Oh..

Tuhan, aku memohon padaMu. Berikanlah petunjuk kepada aku untuk aku menempuhi dugaan mencabar Mu ini. Permudahkanlah segala perjalanan hidup ku untuk hari ini, esok dan selama2nya. Berkatilah segala kelakuan ikhlas aku kepada dia dan tolonglah Allah... tolonglah, sampaikan kepadanya... bahawa aku benar2 mencintainya dan menyayanginya sepenuh hati, jiwa dan ragaku.

Aku tidak ingin kehilangan insan sepertinya didunia hidup ku ini, kerana jika dia hilang dari hidupku sebelum hadirnya hari kematianku yang Engkau berikan kepada aku, aku sanggup kau cabut lah nyawaku sebelum dia berundur pergi. Aku redha... jika aku pergi sebelum dia, aku yakin, kerana Kebesaran Mu Ya Allah... dia adalah insan yang terbaik untuk membimbing anak2 zuriat permata hati ku yang aku tinggalkan setelah aku mati.

Amin.. amin... Ya rabbil alamin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan