Semangat Raya

Bersua lagi disini... sibuk sangat2 semenjak bulan puasa nie. Lebih2 lagi hari raya semakin hampir. Esok saya sekeluarga balik kampung. InsyaAllah... semoga semuanya berjalan dengan baik dan selamat sampai ke kampung. Doakanlah semuanya selamat...amin.

Rasanya, semangat untuk menyambut raya tahun ini jauh berbeza berbanding tahun lepas... Tetapi, demi anak2 dan suami yang inginkan kegembiraan dan kemeriahan dihari raya, aku gagahi jua semangat ini. Kesian anak2...

Apa2pun, alhamdulillah... mohon kepada Allah agar dipermudahkan segalanya. Kerana segala apa yang kita terima dan tempuhi didunia ini adalah datangnya dari Allah semata2. Dugaan untuk kita. Kita harus redha..

Betul2 tidak bersemangat.

Sebijik kek pun saya tak buat... eerrmm. Cuma sempat menempah dari kawan dan semuanya kek lapis (keluar duit pulak...tu la pemalassss sangat). Biskut pulak, cuma sempat buat 4 jenis. Biskut Semperit, Biskut Makmur dan Biskut Cornflakes dan Tat Jem Nenas Gulung. Minggu lepas beriya2 jugak buat kuih gunting 1kg. Ok la tu. Jangan berlebih2... berjimatlah dengan seadanya. Kerana, hari2 selepas raya kena ingat jugak.

Apapun, selamat hari raya diucapkan kepada semua.

Maaf zahir & batin.

Berhati2 di jalan raya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan