Kek Batik Ori vs Kek Roti Saltcheese

Kak Fatin Dan Deq Aisyah kata nak makan lagi Kek Batik Ori yang saya buat semalam.  Sayangnya, saya terlupa nak tangkap pic Kek Batik Ori tu untuk dijadikan buah tangan disini.  Lain kali jer, k...

Katanya, kek tu sedap sangat hingga menjilat jari.  Ye ker..? Budak-budak memang begitu...yang manis, yang lemak berkrim, mereka memang suka sangat-sangat.  

Demi anak dara nih, saya cuba la selongkar almari dapur tengok stok yang masih ada untuk buat kali ke 2 Kek Batik Ori tu, malangnya.... bahan-bahan tak cukup.  Stok yang tinggal cuma milo sahaja.  Huahuahuaaa.... 

Yang mereka tak tahu ialah... perancangan saya terlebih dahulu pada petang ni sebenarnya nak buat Kek Roti Saltcheese.  Dah siap beli bahan lagi balik kerja petang semalam.  Takpe...  saya akan buat jugak tapi rahsiakan dari pengetahuan mereka, errrmm... Dan, yang jadinya begini la :-


Kek Roti Saltcheese




Sarapan pagi tadi saya hidangkan kek ni atas meja, orang pertama yang makan ialah Kak Fatin, sebab Deq Aisyah masih bersiap-siap pakai uniform sekolah.  Macam Kek Batik Ori jugak, anak dara ni memang puji lebih-lebih, mulut 'bekunyap-kunyap' makan, lepas satu..satu lagi masuk mulut.  Kesian... Alhamdulillah, anak-anak pergi sekolah dengan perut terisi dengan makanan kesukaan mereka.  Semoga pembelajaran mereka di sekolah hari ini, esok dan hari-hari seterusnya akan beroleh keredhaan dari Allah s.w.t. Amin.


Tiada ulasan:

Catat Komen