Mata

Hari ini saya pakai mata yang original keluar rumah. Semua pandangan nampak berdouble2. Kekaburan... mesti keliru bila baca 'mata yang original' tu, kan...

Iya lah... setiap hari saya pakai kanta lekap kalau keluar rumah. Kadang2 kalau time malas tu, pakai cermin mata sahajalah. Tapi kalau sebelah malam memang cermin matalah teman setia.

Semalam cermin mata saya yang saya baru buat beberapa hari kat kedai cermin mata dah remuk... cermin pecah dan framenya patah. Gara2 berlakunya pergeselan dengan roda katil cute anak bongsu, Adi Putra. Dan, kanta lekap pulak sengaja saya cutikan buat sementara waktu sebab mata sebelah kanan tidak berapa sihat. Entah kenapa mata boleh jadi merah... (boring betol la...) Nasib badan di hari baik bulan baik ni... Alhamdulillah, aku redha.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan